X

Teme

Informacijska pismenost

Kako prilagoditi svetlobo računalniškega zaslona za delo ponoči?

Se vam dogaja, da po uporabi računalnika ponoči težje zaspite? Ali vas bolijo oči, lahko tudi izgubite občutek za čas?

Vzrok za to je v barvnemu odtenku, ki ga oddaja vaš zaslon. Človeško telo pričakuje belo svetlobo podnevi. Zato bela svetloba, ki jo oddaja zaslon ponoči, telo preslepi, da je še zmeraj dan. A za delo ponoči obstajajo rešitve, ki jih lahko najdete v nastavitvah. Na zaslonu lahko prilagodite barvo svetlobe naravnemu sončnemu ciklu. To pomeni, da se svetloba zaslona spreminja, ne pa tudi ugasne med delovanjem. Ponoči so odtenki zaslona lahko oranžne barve sončnega vzhoda, proti jutru prehajajo v belo svetlobo in zvečer znova v oranžno. A kako to doseči? Pripravili smo pregled ukazov za najpogosteje uporabljena programska orodja:

 

1. Če uporabljate sistem Linux

V konzoli "sudo apt-get install redshift" se v opravilni vrstici pojavi "žarnica". Tu lahko nastavite ali začasno izklopite aplikacijo redshift.  [https://itsfoss.com/wp-content/uploads/2016/03/Redshift-Ubuntu.jpeg, https://github.com/jonls/redshift)

 

2. Če uporabljate program Windows

Začnite z desnim klikom na namizju -> "Nastavitve zaslona".

Tukaj izberete funkcijo Barva, nato Nočna svetloba, ki jo preprosto vklopite, kot prikazuje slika.

(https://support.microsoft.com/sl-si/windows/nastavljanje-zaslona-za-no%C4%8Dni-%C4%8Das-v-sistemu-windows-18fe903a-e0a1-8326-4c68-fd23d7aaf136)

 

3. Če uporabljate Apple macOS

Tukaj izberete Apple Menu in na njem System Settings (ali System Preferences). Izberete Displays in kliknete Night Shift. (https://support.apple.com/sl-si/guide/mac-help/mchl97bc676d/mac)

 

Vklopiti nočni način na zaslonu, če se že ne morete izogniti delu ponoči, torej ni zahtevno, pozitivni učinek na počutju pa bo hitro opazen. 

 

 


Nazaj na vse novice